Vi oplever at kunder tager fat i os da filer i deres cloud løsninger OneDrive og SharePoint er blevet slettet.

I sidste uge skete der en fejl hos Microsoft som gjorde at deres services var nede. Selvom services er oppe igen, så kan vi nu se, at nogle af vores kunder oplever at filer er slettet.

Filerne er ikke væk, men er flyttet til SharePoints Recycle Bin eller OneDrives papirkurv. Her ligger de i 30-60 dage før de slettes permanent.

Tjek om dine filer er slettet fra SharePoint

Det ser ud til, at mapperne i din filstruktur er intakt eller kun mangler enkelte mapper. Men når man så dykker ned i mapperne, så er filerne væk.

Så det er vigtigt, at du gennemgår dine mapper for at få dig et overblik over, om du mangler noget.

Vi anbefaler, at det sker nu, så du ikke risikerer, at filerne slettes permanent.

Hvis du har fået slettet filer fra SharePoint

Løsningen er afhængig af, om du har backup af din SharePoint eller ej. Netop denne situation er en af årsagerne til, at vi anbefaler ekstra backup, da det gør gendannelse af dine filer langt lettere.

Har du backup

Hvis du har backup af dine filer skal du gendanne dine filer fra din backup. Hvis du har brug for hjælp til det, så tag fat i os på kontakt@nhl-data.dk eller 70 28 66 00.

Hvis du ikke har backup

Hvis du ikke har backup, så skal alle filer findes og genoprettes manuelt. Filerne vil ligge i SharePoints Recycle bin. Eller OneDrive, hvis det er her filerne er slettet fra.

Så du skal ind i disse mapper for at gendanne filerne.

Find en guide til det her – eller kontakt os på kontakt@nhl-data.dk eller 70 28 66 00.

Vi har kontaktet alle vores kunder med en Microsoft Office licens, som kan være berørt af fejlen.

Anbefalede indlæg

Ingen kommentarer endnu.


Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *