Nej, Office 365 og Microsoft 365 Business er ikke det samme. Men hvad er forskellen egentlig?

Office 365 er en del af Microsoft 365. Så du får med Microsoft 365 både Office 365 og en del ekstra ting, der gør en stor forskel for din virksomhed.

De ting kommer her.

3 forskelle på Office 365 og Microsoft 365​

Microsoft 365 findes i forskellige planer – de fleste af vores kunder vælger Microsoft 365 Business Premium. Det er også her, at den store forskel fra Office 365 ligger.

Der er 3 ting, som gør at Microsoft 365 Business Premium er forskellig fra Office:

  1. Sikkerheden
  2. Administration af computere
  3. Windows 10 og opdateringer

Så hvad betyder det helt konkret?

Forskellen i sikkerheden på Office 365 og Microsoft 365 Business Premium​

Microsoft 365 Business Premium er populær hos vores kunder på grund af sikkerheden. Det er også en af de primære årsager til at skifte fra Office 365.

Du får hjælp til at sikre, at dine data ikke falder i de forkerte hænder. Og så kan du bedre hjælpe dine medarbejdere til at arbejde mere sikkert.

Så der er en række ekstra sikkerhedsfeatures fx:

  • IT sikkerhedspolitikker som fx krav til 2-faktor login
  • Styr adgang til oplysninger med kryptering så data ikke deles ved et uheld
  • Hjælp med at holde iOS-, Android-, Windows- og Mac-enheder sikre og opdaterede, så dine data er i sikkerhed

Og hvad med ting nr. 2 – det der med computerne?

Forskellen i administration af computere​

Hvordan du håndterer dine computere betyder ret meget dine datas sikkerhed. Hvad sker der, hvis en medarbejders computer bliver stjålet eller forsvinder? Vil man nemt kunne få fingrene i dine data? Hvordan kommer medarbejderen hurtigt i gang med arbejdet igen?

Office 365 giver dig opbevaring i skyen, men sikrer ikke selve computerne i din virksomhed. Med i Microsoft 365 Business Premium får du lette måder at styre dine medarbejderes computere på.

  • Du kan helt fjerne data fra en mistet computer. Altså uden at have computeren i hænderne. Den lader vi lige stå lidt…
  • Og du kan sætte en ny computer op som den gamle computer så ud. Så kan medarbejderen fortsætte hvor han slap.
  • Hvis der er et problem med computeren, kan vores support fjernstyre den og arbejde med problemet.

Så i bund og grund er det langt lettere at holde styr på den daglige drift af dine computere, når du har Microsoft 365 Business Premium.

Og så var der vist noget med Windows 10?

Forskellen i produkter på Office 365 og Microsoft 365​

En Office 365 pakke indeholder fx Teams, SharePoint, Outlook, Excel, PowerPoint og Word. De er også med i Microsoft 365 Business Premium.

Men oveni får du også Windows 10 til alle dine brugere.

Der er automatisk opdatering af Office og Windows. Det er en sikkerhedsrisiko, hvis en medarbejder arbejder i programmer, som ikke er opdaterede. Så her kan du opsætte regler, der gør, at de ikke kan arbejde før opdateringer er gennemført.

Det var vist de store forskelle. Men hvad så nu?

Hvad betyder forskellene?​

Hvis du kun er dig selv, vil mulighederne for administrering af flere computere måske ikke virke så vigtig for dig. Men når du er den eneste i virksomheden, vil du være i store problemer, hvis du ikke har styr på dine data og der sker noget med din computer.

Og måske tænker du, at al den sikkerhed, som der ligger i Microsoft 365 ikke er relevant for dig. Men hvad gør du, hvis du bliver hacket, eller din computer bliver stjålet? Har du råd til at miste dine data?

Microsoft 365 giver dig et bedre niveau af sikkerhed end Office 365. Det er den helt store forskel.

Og i en tid, hvor alt er digitalt, er det virkelig vigtigt.

Se alle Microsoft 365 pakker her

Anbefalede indlæg

Ingen kommentarer endnu.


Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *